Thursday 20 August 2015

2. Baiklah sekarang kalau kamu sudah siap buat kotak dan semua isi dalam kotak . Sekarang sudah masuk untuk membuat karangan bagi yang belum tahu cara pertama boleh klik dkt sini .
Sekarang masuk semua maklumat yang ada ke dalam ruang kosang yang disediakan (mesti panjang) .

DALAM PENDAHULUAN :
       
 1.FAKTA
 2.HURAIAN
 3.HURAIAN
 4.CONTOH
 5.Persoalan dan peribahasa
( kalau rasa nak banyak isi buatlah nombor 4. huraian , 5. contoh dan 6 kesimpulan kecil )



1.  I) PENDAHULUAN
       
           Belakangan ini 1.____________.Sehubungan dengan itu, 2.______________ . 3.______________________ . Sebagai contoh , 4._________________________. Persoalannya , 5._______________________?

Beginilah caranya yang paling ringkas yang boleh saya tunjuk bagi mereka yang lemah . Nampak pendek tapi kalau sebenarnya cara ringkas macam ini boleh jadi panjang . Macam saya cara 1 sehingga 5 memang panjang saya buat.


DALAM ISI :

1.FAKTA
2.HURAIAN
3.HURAIAN
4.HURAIAN
5.HURAIAN
6.CONTOH
7.PENEGASAN


2. ISI 1

       ....... antaranya ialah 1._________________ . Ekoran daripada itu , 2._________________________. 3.______________________. Dalam kontaks ini , 4.______________________ . 5.__________________________________. Jutifikasinya , 6.___________________ . Oleh itu , 7.__________________________.


  ISI 2


     Pada waktu yang sama, 1._________________. Lebih-lebih lagi , 2. ______________________ . 3.______________________. Walaubagaimanapun , 4._______________________ . Namun demikian , 5.______________. Tamsilnya , 6._________________. Natijahnya , 7. _______________.


 ISI 3 

      
      Selain daripada itu , 1. _________________ . Hal ini demikian , 2._________________________. 3. ______________________. 4._________________________. Namun begitu , 5.__________________ . Sebagai contoh , 6._________________. Dengan berbuat demikian 7.___________________  .


ISI 4

      Tambahan pula , 1. ________________ . Hal ini wujud akibat daripada 2.______________________________. 3._____________________. 4._______________________________ . 5.________________________. Misalnya , 6._______________________. Tegasnya , 7.__________________________.


ISI 5

       Seterusnya , 1.________________. Hal ini bersangkut-sangkut dengan , 2.____________________. 3.______________________. Namun , 4.________________________. Hal ini bermakna, 5._________________ . Misalnya 6. ___________________ . Jadi , __________________.


DALAM PENUTUP :


1.KEPENTINGAN
2.HURAIAN DAN  KEPENTINGAN
3.HURAIAN
4.PENUTUP
5.PERIBAHASA


3. PENUTUP

      Secara konklusinya , 1. __________________________. Kita wajar 2. _____________________________ agar/kerana/supaya/untuk ______________________________.
3._________________. 4._________________ selaras dengan wawasan 2020 untuk mencapai status negara yang ________ . 5._______________













No comments:

Post a Comment